Rabu, Julai 15, 2009

KERJA-KERJA PANDAI DALAM PAS

"EPISODE SEORANG SUK"
Hampir Dua bulan lebih menjadi SUK PAS Kawasan Tawau. Tiada ungkapan yang indah melainkan "kerja itu adalah paling seronok buat ku". dan inilah kata2 yang terakhir aku ungkapkan kepada akhi A. Dai bersaksikan seorang sahabat wawan (chaks) sewaktu menghantar ku ke ke air port untuk terbang ke semenanjung. kata2 itu terucap dalam keadaan hati ini sedih meninggalkan kerja yang selama ini aku anggap paling seronok. di dalam kereta A. Dai kami hanya berdiam sahaja tak tau le kenapa. mungkin masing2 bersedih. sepanjang perjalanan itu, aku hanya mengenangkan kerja yang aku buat sewaktu menjadi SUK Kawasan. keluarga, sahabat, naqib, usrah, program, PASTI Kuhara, budak mengaji, sekolah, meee tauhu, tom yam utama, dan bayak lagi yang perlu difikir tetapi sepanjang perjalanan itu yang memakan masa 40 mini hanyak kerja Pejabat menjadi topik utama difikiran ku. ingatan itu memang manis di kenang. dan tidak akan mengubah kejantanan ku bila di kenag terus meluruhkan air mata ku. 2 bulan tempoh yang singkat tetapi sangat panjang untuk di jadikan memoir dalam lipatan sejarah hidup ku. Memang tidak disangka juga aku ni terpilih dalam senarai utama sebagai SUK (Pembantu) setiausaha PAS Kawasan tawau oleh SU Kawasan Al-Fadhil Cikgu Mohd Nasir. apabila ditanya kesudiaan ku untuk menjadi SUKPKT hati ku berdebar memikirkan kerja yang berat menanti ku. apa tidaknya sahabat ku Rozaili macam pecah kepala menjadi SUK DPPKT. inikan pula aku yang kurang pengalaman terus menjadi SUKK. memang mati dibuatnya. aku saja melambatkan keputusan untuk menerima amanah itu. padahal sewaktu CMN mengoffer kepada ku kerja SUK, memang jawapan "YA" tanda setuju dalam hati ku...hampir 4 hari baru aku memberi jawapan kepada CMN yang aku bersetuju membantunya membuat kerja pejabat.. selama 4 hari itu, aku langsung tidak memikirkan kerja yang ditawarkan oleh CMN kerana aku memang bersetuju dari hari pertama lagi bila kerja ini ditawarkan kepada ku. Risiko, kena marah, kerja malam, kerja (ingin jadi guru selepas tamat belajar seperti sahabat yang lain mukmin & A. Qahar) , keluarga yang jauh di sandakan hatta imbuhan yang aku akan terima bila dah menjadi SETIAUSAHA KERJA PAS KAWASAN TAWAU. semuanya aku nyahkan dan tidak pernah langsung aku fikirkan. aku hanya fikir akuuuuuu "SERONOK JADI SUK"
Bersambung dahhh................

3 ulasan:

  1. Laaa..apa barrrang bro,byk kesalahan ejaan... jgn risau balik nnt kita makan mee tauhu sampai mabok! tunggu abg dai datang bulan 8 ni,harap korang takda kelas masa tu,jadi boleh tolong MDH kutip derma.salam dengan si chambang,ratna,aminah

    BalasPadam
  2. salam ukhwwahfillah dari ana Rusli(polis)....sedih pulak dgr crta shbt jadi SUK..shbt bkn dipilih oleh ajk..ttp shbat dipilih oleh ALLAH S.W.T utk bantu gerakan islam..ana disini hanya tggu kerja yang bakal ana pikul dmana antum smua prnh pikul..doa dari antm ana perlukan agar ana dpt terus istiqamah dalam jemaa islam....PAS....TAKBIRRRRRRR

    BalasPadam
  3. upPsss.!! hampir lupa.sampaikan salam ana dgn abg ChAmBANG'yea...nanti kami Postkan mURTabak jAWA....

    BalasPadam

segala kritikan dan komen berhubung blog ini atau tulisan yang dipaparkan di dalam blog ini amatlah diharapkan.